Warm de winter door

Vorige week haakte ik mijn sjaal af, ik had te weinig wol en moest daarvoor 6 kilometer fietsen, of eigenlijk 12 want ik moest ook weer terug. Gelukkig was het weer mooi.

En het weer is nog steeds mooi, nog geen sjaalweer. Al zou ik graag met mijn nieuwe sjaal pronken, liever heb ik nog even geen-sjaal-weer. Vooral omdat ik steeds meer hoor over een winter des doods met hevige sneeuw en kou… daar ben ik nog lang niet aan toe.

De gebruikte wol is Aviso van Phildar, 5 bolletjes zitten erin, twee meer dan ik hoopte. Het patroon heb ik via Pinterest, ik vond hem zo leuk dat ik hem twee keer pinde in verschillende uitvoeringen. Als dat geen duidelijke aanwijzing is dat je iets moet maken. Ik ben nog steeds heel verliefd op Pinterest. Als je eraan denkt om ook een account aan te maken, denk dan goed na, er is geen weg meer terug!

Aanstaande zaterdag 5 november is er van 11.00-16.00 een aan huis verkoop bij Meta, wil je ook komen? Mail haar of mij dan, of laat een reactie achter dan zal ik het adres doorgeven!

9 thoughts on “Warm de winter door

  1. Hele mooi sjaal!Ik ben, samen met Laura,gek op sjaals..
    Pinterest is zo leuk.Ik heb geen account maar kijk gewoon naar de leuke foto’s over mode,recepten en hele vertederende kindjes.Echt leuk tijdverdrijf!

  2. Dag Hutsefluts!
    Denk je dat het mogelijk is voor een beginnend haakstertje om die sjaal te maken? Zou je het zien zitten om in het kort de engelse termen uit de tutorial toe te lichten? Je zou een schat wezen 🙂

    • @3N173:Dat zou ik wel kunnen doen, het patroon ziet er ingewikkelder uit dan dat het is hoor, echt waar. Het opzetten is een beetje lastig maar daarna zijn er twee handelingen eigenlijk die elkaar afwisselen. Maar dat zal volgende week op zijn vroegst gebeuren hoor, die vertaling van mij!

  3. Ik had een vraag, hoeveel gram wol moet je hiervoor gebruiken? Ik weet wel dat je 5 bolletjes moet gebruiken maar hoeveel gram moet je dan gebruiken? Alvast bedankt voor je hulp

  4. Ik had jouw sjaal gehaakt voor mijn buur dochtertje, hier in Hongarije. Haar moeder wilde graag het patroon, meteen gevonden op internet.

    Zij begreep het meteen!

    Kan ik een foto doorsturen van Greti met haar sjaal?

    Groetjes,
    Ine

Geef een reactie

