Gehoord de afgelopen week

Pinda ligt zondag’s in bed bij ons en heeft de vorige avond haar schoen gezet. Zodat Sinterklaas haar tekening kan krijgen. Maar dat er een kadootje in zou zitten dat had ze niet verwacht. ‘Nee, zwatte piet neemt toch alleen de tekening mee’. Toen wij zeiden dat dat niet zo was en dat er dan vaak een kadootje achterbleef was ze niet meer te houden.

De dag na de inenting had ik zoveel mogelijk vrijgehouden. Gelukkig maar want ’s nachts zat een klein meisje te huilen in de badkamer, ze rilde van de koorts. Overdag was het alweer over, echt een reactie op de inenting dus. Ik vroeg haar of ze nog wat leuks wilde doen vandaag, die grote puzzel of met de lego. ‘Nee, ik wil naar het tuincentum’.  Kind van haar moeder.

zo ziet het tuincentrum eruit bij ons, vandaar dat ze wilde gaan

Op de vraag wie het liefste meisje van de wereld is; ‘de buu’mam’.

Redelijk nieuwe ontwikkeling is het meezingen. Met alles, reclame’s, K3, Adele. Heel zachtjes neuriet en zingt ze mee. Maar o wee als wij te duidelijk kijken dan wordt ze verlegen.

‘Ik vind E. heel lief, en N. vindt mij heel lief’.  E. is het buurtjongetje en die is stoer genoeg om niet de hele tijd achter haar aan te lopen en lief genoeg om als ze wil wel hand in hand met haar te lopen. N. is het buurtmeisje dat haar heel graag wil vermaken maar daardoor misschien een beetje te aanwezig is naar Pinda’s smaak.

 “mama, het is heel koud buiten, blllllllll’. Pinda kan nog steeds geen -r zeggen.

Mr. Big; ‘ga je nou nog eens posten op Hutsefluts, het is al vier dagen geleden’. Zo goed schat?

 

2 thoughts on “Gehoord de afgelopen week

  1. mr big een man naar mijn hart, was al bang dat ik het zonder die lieve leuke uitspraken van pinda moest doen, zonder je gefrübel.
    ik reageer niet vaak, maar ik kijk elke dag wel even of jullie weer wat te vertellen hebben.

  2. Leuk, wij gaan vanavond schoenzetten. Ons tuincentrum is een groot kerstwonderland met elfjes en alles d’r op en d’r an. Lijkt wel de Efteling, en dat was in september. In december maar weer eens!

Geef een reactie

