Daalom

Lief zijn en stout zijn, het komt in golven. Pinda kan ons helemaal doodknuffelen, bedelven onder de kusjes en de ‘alleliefste mama van de weleld’ ben ik.

Maar ooh, dat stout zijn dat heeft toch wel een hele nieuwe dimensie aangenomen zeg! Ik hoor nu vaker nee dan bij de ‘ik-ben-twee-en-zeg-nee’ periode. Die eigenlijk nog wel meeviel, dat vond ik toen al en nu terugkijkend helemaal. ‘Wil ik niet’ of ‘mama, dat doe ik gewoon niet’ en ‘nee hool mama, daal heb ik geen tijd vool’. En als ze al wel wil doen wat wij haar vragen dan gaat dat niet zonder slag of stoot. Dan horen we ‘waalom?’ En nu ben ik wel zo dat ik de waarom zo goed mogelijk probeer te beantwoorden. Daar heeft ze recht op vind ik, duidelijkheid. Daar hou ik zelf ook van. Uit mijn mond zul je niet zo heel snel ‘daarom’ horen, ik sluit het echter niet uit want ook mijn geduld heeft een einde. Maar soms is ‘omdat ik dat wil’ wel het juiste antwoord.

Maar wat zegt madam als wij haar vragen naar het waarom van haar acties? Juist! ‘Daalom’.  Draak.

4 thoughts on “Daalom

  1. Uh uh, Dlaak 🙂

    Ach mijn schattige netgeboren kleinzoontje zal vast niet anders zijn, net zomin als zijn moeder was en net zomin als ik was, alhoewel van dat laatste ben ik echt niet zeker hoor, volgens mij was ik de liefste kleuter van de hele wereld en nee je hoeft het niet na te vragen bij je schoonouders…….

      • Oeps ik had al foto’s naar Ome en Tante H gestuurd om te verspreiden, want ik had in Nl niet alle e-mailadressen bij me. Zijn die niet aangekomen?
        Oh jee haast, haast, puf, puf, ik ben weer terug en doe het NU gelijk. Beloofd.

  2. Ken je deze al. ‘Ik ben drie, dus ik doe het lekker nie’
    En mijn zoon van 3 (en dochter ook in op die leeftijd) gaven altijd als weerwoord op mijn antwoord op ‘waarom’. ‘Nee mama, je moet daarom zeggen’

    Groeten Dodo

Geef een reactie

