Tlots

Pinda is toe aan school. En toch ook weer niet want ze vind het erg spannend. Vandaag was wendag II en ze had weer buikpijn, moest weer vaak naar de wc en vroeg veel over school. Ik ben zo blij dat ik doorgezet heb met de wendagen. December is een drukke maand en daarom niet de meest geschikte maand om te wennen. Maar met de kerstvakantie ertussen bleef er in januari maar één week over om te wennen voor haar verjaardag, het voorstel van de juf was dat ze dan de hele week zou komen. Dat vond ik geen wennen, dat is full time naar school.

Vandaag ging het gelukkig helemaal goed! Geen traantje te zien. Haar juf liet haar een bak met 8 kleuren knikkers zien, verschillende kleuren die dan in een bak met kuiltjes gelegd kunnen worden en in die knikkers die lagen niet helemaal op kleur, blauw bij rood en geel tussen zwart enzo. Pinda’s kleuterbrein kreeg een schok, want door elkaar, dat kan niet! Meteen zette ze zich neer en ging sorteren. Ik gaf haar snel een zoen, zwaaide naar de juf en haastte mij de deur uit. Daar keek ik stiekem nog even door het raampje, maar madam zat heerlijk te sorteren, keek niet op of om. En dit keer kon ik wel met een gerust hart wegfietsen.

Ze had het weer heel mooi gehad, ze had getekend en geplast op de wc (kleuter hè, plassen en poepen daar draait veel om…) en ze had in de zandbak gespeeld en op de schommel en er was een jongetje met een groene jas en die deed iets met een emmer dat ze niet aardig vond. Meer kon ik er niet van maken. Er waren ook wel lieve kindjes maar ze wist geen namen. Het was dat meisje met de bruine haartjes of met de paarse schoenen. Ze vond het ‘heel gezellig maal ook spannend en leuk’.  En ‘de madalijntjes heb ik helemaal opgegeten en de flisti opgedinkt’. En ‘juf was heel tlots op mij’.  Waarom vroeg ik, en ja hoor, ik kreeg daalom als antwoord!

Geef een reactie

