Ontspan en glitter!

Werkelijk? Sinterklaas is weer terug naar Spanje? Het is 6 december? Ik ben bang dat ik weer een herhaling van twee jaar geleden heb, ik snap er niets van dat we al weer bijna bij kerst zitten. Getuige ook het feit dat de adventkalender die vorig jaar zo’n succes was nog niet hangt. Dat komt dan ook weer omdat ik niet weet waar die moet hangen, op die plek heb ik de palletkast opgehangen en die wil ik eigenlijk niet eraf halen… Nu is Sinterklaas nog niet helemaal afgelopen voor ons, zondag komt nog een piet even langs maar daarna is het toch echt snel kerst. Mijn hersens kunnen er nog niet helemaal bij en zijn de kluts een beetje kwijt.

Dus maakten Pinda en ik vandaag maar een kalmeringsmiddel. Het is een grote glazen pot gevuld met water en glitterlijm, de beschrijving heb ik van hier. Het idee is dat als een kind onrustig/ angstig of boos is even flink met de pot moet schudden en net zolang moet kijken tot de glitters gezakt zijn. Wij vinden hem echter gewoon mooi. Het maken is heel erg gemakkelijk, een eetlepel glitterlijm (bij de kruidvat bijvoorbeeld) oplossen in één cup warm water. Om dit goed voor elkaar te krijgen heb ik een kleine garde moeten gebruiken en flink moeten roeren maar het resultaat mag er zijn. Ik las ook al dat mensen ook nog kleurstoffen toevoegden en extra glitters maar beiden heb ik niet. Als de glitters hier zakken dan is het water ook grotendeels zijn groene kleur kwijt en dat zou je natuurlijk voorkomen met kleurstof. Draai daarna de dop er goed op en sta versteld van je onvermogen om de pot weg te zetten, die draaiende glitters hebben een antrekkingskracht! Maar, ik zou wel een kleinere pot gebruiken als ik had, want Pinda kan net niet met haar handen goed om de pot heen om hem te schudden.

Geef een reactie

