Vroeg en onwetend

Vanochtend moesten we ‘vroeg’ het bed uit volgens Pinda. Het maakt niet uit welke tijd het is maar als we haar wakker moeten maken dan vindt ze het vroeg. En onze slaapkop kan 9 uur dan ook vroeg vinden. Dat wordt nog een heel probleem vanaf volgende week, maandag wordt ze alweer 4 en vanaf dinsdag gaat ze dus full time naar school en moet ze dus elke dag wat eerder op.

Dit brengt mij meteen bij het volgende probleem, dinsdag moet ze ook trakteren en ik als nieuwbakken kleuter moeder heb geen idee wat een beetje gangbaar is. Wat mij vooral nog bij staat van vroeger, toen ik zelf trakteerde, zijn de halve watermeloenen met folie omwikkeld waarin sateprikkers gestoken waren met spekjes en kaas en dat soort dingen. Maar we hebben het hier over kleutertjes, ik denk dat het een beetje veel wordt. Als iemand nog wat anders leuks weet graag! Ook staan wij nog steeds open voor een schermnaam voor baby-in-de-buik. Ik neig een beetje naar Koos…

Edit: wat een goede ideeën allemaal! Ik ben nu flink aan het googleen gegaan en heb op Pinterest wat dingen verzameld! Pinda keek mee en koos direct voor de vlinder lolly! Toch ga ik stug door met verzamelen van ideeën, er komen nog flink wat traktatie momenten aan!

8 thoughts on “Vroeg en onwetend

  1. dat soort stokjes doen het nog prima hoor. Stukje kaas, worst, plakje komkommer. Ziet er leuk uit als je ze uitsteekt met koekjesvormpjes.
    Overigens, mijn dochter gaat knijpzakjes trakteren. Van die danoontjes. Zelf uitgekozen.
    Overigens, moet een versbakken kleuter trakteren dan? Ik dacht dat voor mijn dochter op het kdv en de psz trakteren wel genoeg is.

  2. hi,
    hier een ideetje wat bij ons heel erg aansloeg: een nepijsje, helaas geen plaatje van, maar ik denk dat je wel kan bedenken hoe het er uiteindelijk uitziet:
    je neemt een ijsbekertje ( waar je normaal gesproken zelf schepijs in doet) en een of twee grote spekbollen ( bij bijv de jamin in allerlei kleuren, met name roze ;), het zijn eigenlijk halve bollen). Ik heb er 2 gedaan en die vastgezet met een gezellig prikkertje en om te voorkomen dat ze allemaal aan elkaar gingen plakken heb ik ze apart verpakt in cellofaanpapier en een lintje eraan.

    Gos wat een verhaal weer; als je googled kom je ook heel ver trouwens, even “kindertraktaties” intikken en je wordt overstelpt met sites!

    Heel veel succes en ik lees wel wat het is geworden;)

    Ohja, naampjes van de baby? Mijn kindjes heten Fleur en Quinty , hond heet Cooper ( beetje Amerikaans)

    Warme groet,
    Sandra

  3. Wat ik altijd erg leuk vind, is een kaasstengel met daarop een vingerpoppetje. Kaasstengels (of eventueel een soepstengel lust vrijwel ieder kind en met een vingerpoppetje erbij hebben ze ook nog iets blijvends.

  4. Als juf zeg ik: niet te veel!!!! Een kleine traktatie, zo’n prikker zoals je beschreef bijvoorbeeld, is prima. Tegenwoordig wordt het steeds gekker en gekker. Bij ons werd DOOR DE OUDERS zelfs een keer een goochelaar uitgenodigd bij het vieren van de verjaardag van hun kind op school. Het wordt ook steeds gangbaarder om kleine cadeautjes te geven, maar alsjeblieft zeg, dat hoeft toch helemaal niet? Sommige ouders zitten ook avonden lang te knutselen om iets te maken dat vaak zó in de rugzakjes gepropt wordt. Het ergst zijn trouwens fluitjes: niet doen, de juf wordt helemaal gek.

    Schermnaam: Wurmpje?

    • @Purperpol; Een goochelaar! Echt waar! Och nee toch wat een gedoe… En fluitjes daar zou ik niet eens aan durven denken! Pinda zou er ook de godganse dag en nacht thuis op blazen en dan wordt ik ook stapelgek. Arme juf, 30 kinderen met schelle fluitjes…

  5. Nog een juf: idd niet te veel! Een stukje kaas en klein tomaatje op een parapluprikker staat ook heel feestelijk. Kinderen vinden zo’n parapluutje vaak heel leuk om mee te nemen naar huis. Of wat popcorn in een bekertje (half gevuld is vaak al voldoende).
    Koos is leuk 😉

Geef een reactie

