Vakantie!

Het is vakantie! Dat betekent uitslapen (relatief dan) maar in ieder geval niet wakker worden van de wekker en snel opstaan en snel naar school, nee gewoon als Pinda vraagt of ze mag komen knuffelen dit toestaan voor zolang zij wil! En vakantie betekende ook de eerste keer naar de bioscoop gaan voor Pinda. Naar de film van de Sprookjesboom. Die duurt 70 minuten en dat vond ik net lang genoeg voor een kleutertje dat veel dingen toch erg spannend vind. Zo spannend dat ze eigenlijk niet wilde gaan maar na het zien van de trailer op de computer en de belofte van popcorn wilde ze toch…

Slechte flits-phone-foto want toch wel donker in de bios

Bijna ging het feest niet door want de bios had een internet storing waardoor we niet konden pinnen bij de kassa en de pinautomaat verderop deed het ook niet. Gelukkig had ik nog 20 euro verstopt in mijn tas, zo goed dat ik het eigenlijk niet meer wist en hem gelukkig toevallig tegenkwam. We haalden snel de kaartjes, raceden naar boven, kochten een kinderformaat popcorn waarbij de bios en ik toch erg van mening verschillen over het formaatje ‘kinder’ en ploften op een loveseat neer. Dat had ik van te voren al bedacht, dat dat zenuwpeesje van mij wel eens dicht tegen mij aan zou willen kruipen. En ja hoor! Gewapend met de popcorn keek ze naar de lampjes die langzaam uitgingen, het gordijn dat openging en die reclame die begon. Toen ineens kwamen de voorstukjes, op een volume waar ik nog een piep van in mijn oor heb. Pinda sprong zowaar een paar centimeter omhoog van schrik. Gelukkig ging de film op een wat lager volume verder. In de pauze was ze boos! Want de film was toch niet zo snel afgelopen! Geen zorgen, er was nog een half uur tenenkrommende film te gaan (sorry Efteling, maar jullie zijn met films maken nog geen Disney, nog niet in ieder geval) maar Pinda vond het allemaal fantastisch en daar ging het natuurlijk om.

 

One thought on “Vakantie!

  1. wat gezellig,wat ook erg leuk is ,is dirk schelle in het theater. Een hele belevenis met zang.Niet tenenkrommend maar genieten voor jong en oud.Zeker een keer doen als je de gelegenheid hebt en het is in de buurt.

Geef een reactie

