Schoolverdoemenis

Één van mijn schoonzussen zei ooit ‘ik ben geen moeder die het erg vind dat er geen school is, ik vind het wel gezellig’. Toen dacht ik al; ik ook! Niet dat Pinda toen al naar school ging maar ik wist toen al dat ik me precies zo zou voelen. 17 januari begon Pinda aan haar schoolcarriere en deze week is er voor het eerst vakantie. Daar was ze het in den beginne niet zo mee eens, maar juf zei toch echt dat zij ook vakantie ging houden dus Pinda moest ook maar. Maandag gingen we naar de bios, dinsdag samen boodschappen doen net zoals voordat school in beeld kwam en woensdags was er een ziekenhuisafspraak voor mij en een winkelochtendje daarna.

We liepen hand in hand door de stad. We keken naar de draaimolen, erin wilde ze niet maar kijken wel. Ze zag als eerste dat de meneer van de stofjes er niet was. We pasten gezellig samen in het net te krappe pashokje kleding, waarbij ze het niet kon laten om mij te kietelen en luidkeels te verkondigen dat ik zo toch wel heel bloot was en dat mijn ‘ding voo je bosten’ wel erg groot was. We aten bij de Hema poffertjes (zij)

en dronken een icecoffee wat meer een milkshake was en waar iets meer koffie in had mogen zitten maar toch lekker (ik).

 We hadden het gezellig.

Ze kletste honderduit. Ze had bij de diabetesverpleegkundige een tasje gekregen met post-it papiertjes erin en iedereen moest dat zien. Ze kreeg van mij een nieuw t shirt en een nieuwe trui wat geen verwennerij was maar pure noodzaak. Ze knuffelde mij onder het lopen. Ze kreeg zomaar een flesje bellenblaas bij de Hema van de kassamevrouw en liep daarna glimogend rond met de bellenblaas in haar hand. Ze wees naar de paaseitjes en moest toch echt wel even heel duidelijk maken aan mij dat die echt wel heel erg lekker waren. We moesten nog voor gel langs de kapper en madam kreeg zowaar een lolly, de terugweg naar huis was meteen stil wegens diezelfde lolly in haar mond. We hadden het leuk. We hadden het gezellig. Ik dacht nog dat elke dag gewoon vakantie moest zijn.

Ik pakte thuis alles uit, zette mijzelf even neer om meteen weer geknuffeld te worden door Pinda. Die vertelde ‘mama ik vond het zoooo gezellig vandaag’ en voor ik uiterst gelukkig op een wolkje kon gaan zweven voegde ze eraan toe ‘maah mag ik mohgen wee’ naa’ sjool?’

Blijkt dat ik een moeder ben die het niet erg vindt als de kinderen vakantie hebben. Heb ik een kind dat vakantie erg vindt!

5 thoughts on “Schoolverdoemenis

  1. Haha, leuk om te lezen. Fijn dat jullie samen zo genieten van de vakantie en ook fijn dat Pinda het naar haar zin heeft op school. Want zo moet je volgens mij zie.
    Mijn moeder vond het ook altijd heerlijk als wij vakantie hadden en ik weet zeker dat ik dat straks ook heb. Maar tegelijkertijd hoop ik op kindjes die het naar hun zin hebben op school. Mijn broertje had dat vaak niet, niet dat hij gepest werd, mar het leren lag en ligt hem niet. Dan moet je heel wat jaren voordat je school achter je kan laten. Gelukkig zitten er veel vakanties in die jaren.

  2. Zo leuk om te lezen, hahaha. Nou, kreeg de traantjes in mijn ogen bij het lezen over jullie “perfecte dag.” Een moederhart smelt er helemaal van… En tja, de vakantie zal snelgenoeg weer om zijn, kan je uk weer lekker naar school, hahaha :-p

  3. aaaah! het is toch wat die school! Nu heeft ze er gelukkig nog schik van, over een paar jaar wilt ze geen school, maar wel kleren kopen, poffertjes en lolly’s eten 🙂

Geef een reactie

