Rustgevend dekentje

De laatste tijd beginnen de harde buiken een beetje te komen, dus zit ik iets vaker. Doe ik anders nooooooit. En al zeker niet met een haakwerkje. Maar het is wel ‘fijn’ dat ik een excuus heb ‘nee schat, ik heb je blouse nog niet gestreken, ik moest rust houden voor het welzijn van je kind’ of ‘stofzuigen? Nee sorry, zulke harde buiken doe jij dat even?’  Haha, valt allemaal reuze mee hoor, maar ik zit wel iets meer dan voorheen om erger te voorkomen.

En toen zag ik ineens een wafelhaakpatroon waar ik helemaal verliefd op werd. Het komt van hier. Maar de tutorial klopte niet helemaal bij het plaatje (zie de onderste teksten) en ik deed het natuurlijk ook weer eens anders dan beschreven. Ik begin een deken nooit met een kettingsteek, ik gebruik de no-foundation opzet. Ideaal want die rekt wel mee terwijl de kettingsteek niet meerekt. Omdat ik op die manier begon, en bij rij twee aan de achterkant begon met het wafelen, haakte ik één stokje bovenop een stokje van de vorige rij en twee achterlangs. Dit klinkt raar, maar als je de originele tutorial leest dan snap je het wel. De hele deken bestaat uit stokjes.

En voor iedereen die nu ineens denkt dat Koosje dan een jongetje moet zijn vanwege de kleuren in deze deken, laat je daar niet door leiden! Het zijn gewoon mijn lievelingskleuren plus geel en het wordt een deken voor op de bank. Gewoon voor mijzelf dus. Ik zeg het maar even.

Maar nu de deken steeds groter wordt, kom ik er achter dat ik de achterkant eigenlijk veel mooier vind, wat denken jullie?

12 thoughts on “Rustgevend dekentje

  1. mooi frisse kleuren,beetje lente-achtig….
    ik vindt de wafelkant ook iets bijzonderder om te zien.
    Maar weer een deken om jaloers op te worden hoor!!!

  2. Erg mooie kleuren die heel goed bij je bank zullen passen. Ik vind eigenlijk de “achterkant” er interessanter uit zien dan de voorkant. 😉

  3. Even een Salomonsoordeel.
    De even weken ligt het dekentje met de wafeltjeskant naar boven en de oneven weken liggen de ribbeltjes boven…:-]
    Maar wat een leuk dekentje. Ik krijg spontaan weer zin om te gaan haken, terwijl mijn laatste haakdekentje nog onaf ligt met kleurtjes uit lang vervlogen tijden….

    • @Helga: jij ook altijd! Mr. Big vindt de wafeltjes leuker, ik de ribbels, dus als we het zo doen; als ik eronder lig dan de ribbels boven en als hij eronder ligt dan de wafeltjes… ik ga hem niet groot genoeg maken voor allebei dus dat probleem hoeven we ook niet aan te pakken!

  4. Grappig die kleurtjes,heb ik het verre verleden pontcho,s gehaakt voor je toen nog kleine schoonzussen en daar zaten precies dezelfde kleuren in als die jij nu gebruikt hebt.Erg leuk!

    Liefs,
    Oma J.
    xxx

  5. Leuk! Mooi patroon ook. Ik vind beide kanten erg leuk. Ja kan ook gewoon elke week afwisselen! De ene keer linksom en de andere keer rechtsom. Enne, neem lekker je rust he!

Geef een reactie

