Samenzwering

Mijn blog en mijn buik communiceren met elkaar, ik ben er zeker van. Ben ik even niet aanwezig op mijn blog krijg ik zulke harde buiken dat ik weer op de bank beland en dus kan bloggen. Echt waar hoor, ik probeer wel van mijn internetafhankelijkheid af te komen maar mijn buik wil niet! We hadden een leuk half weekje weg in Drenthe, zonder foto’s van het huisje helaas (pahhaap, stuur je wat door?) met wel 7 geziene hertjes, een hele dierentuin vol beesten en een stuiterend Pindaatje.

Want die was ineens non stop in het gezelschap van haar opa, oom en tante. En dan voornamelijk haar oom. Nadat die weg was kreeg opa weer aandacht en pas nadat wij thuis waren kregen wij weer wat aandacht. Aan haar rangorde valt niet te tornen, in de dierentuin pakte ze per ongeluk mijn hand, om daarna te zien dat opa wat verderop liep, mij heel snel los te laten en naar opa’s hand te rennen want ‘opa is de liefste’. Opa werkt helaas ook een beetje gezagondermijnend dus woensdag en donderdag moest ze van ons vroeg naar bed.

Donderdag ging ik voor controle naar de gyneacoloog en na een uitloop van 45 minuten (in de ochtend al) was ik eindelijk aan de beurt. Mijn gyn is erg leuk, en neemt veel tijd voor je vandaar die uitlooptijden. Ik werd weer getrakteerd op een echo en heb er zelfs nog 4 in het vooruitzicht! Allemaal groeiecho’s met medische noodzaak maar dit is echt het voordeel van zwanger zijn met diabetes! Twee echo’s zijn weer uitgebreide echo’s op het ziekenhuis. Koosje deed het voorbeeldig allemaal. Was wel erg aan het bewegen waardoor de meting niet ineens lukte en we langer moesten kijken (och wat jammer) maar alle gegevens zijn binnen, 634 gram met een hoofd en buik binnen de norm maar tegen de bovenlijn en beentjes binnen de norm maar tegen de onderlijn. Die benen zijn wel sterk ondanks dat ze iets korter zijn, die groeien nog wel bij. Of niet, dan zitten er in verhouding kleinere beentjes aan, heeft mr. Big ook.

Thuis aangekomen bedacht ik me ’s middags dat ik wel een beginnetje kon maken met het schilderen van de babykamer. De stucadoor was de week ervoor geweest, mr. Big had ondertussen voorgestreken en behangen en nu wilde ik ook wat doen! Na één muur nam ik een pauze om meteen harde buiken te krijgen. Zo erg had ik ze nog niet eerder gehad, ik had al wel aan de gyn gemeld dat ik er flink wat heb gehad maar zolang ze niet regelmatig waren was er niets aan de hand, en deze waren wel regelmatig. Na een uurtje hangen in bad ging het gelukkig een stuk beter en ik ga maar eens wijs doen en hou vandaag ook maar een beetje rust. De kinderkamer komt wel, alle spullen ervoor zijn in huis, de verf en lak ligt klaar, het laminaat is in huis de meubels hadden we al van Pinda en mr. Big vind het stiekem erg leuk om te klussen aan de kamers van zijn kinderen. Nu wacht mij nog de grote taak van het geboortekaartje uitzoeken, of tenminste een voorselectie maken. Want eigenwijs als ik was had ik al een paar proefkaartjes besteld op mijn gevoel van het geslacht van Koosje… bleek ik het even fout te hebben! En dat terwijl ik het bij anderen altijd goed heb. Echt altijd. Maar hormonen doen blijkbaar toch wel wat met je…

2 thoughts on “Samenzwering

  1. Tja en ik heb ik het nu goed of fout? Ook ik heb het altijd bij het goede eind, behalve als het om babytjes van familie gaat. Eerst dacht ik echt, nou dat wordt een ….. maar nu breng je me toch wel erg aan het twijfelen en zou het net zo goed een ….. kunnen worden.

Geef een reactie

