Vooruitgang?

Kamertje van Koosje, de deur kan net open met die grote commode erin. Het is dus een klein kamertje (en een grote commode).

Het werk in het kamertje voor Kleine Koos vordert gestaag. Iets te gestaag naar mijn mening, maar dat heeft misschien niet met het tempo van klussen te maken maar met mijn ongeduld. Ik kan er nu eenmaal niet tegen dat er een droogtijd bestaat voor dingen als stucwerk, behangplaksel, muurverf en lak. Ik vind het zo stom dat ik als ik klaar ben met het lakken van het kozijn niet meteen de tweede laag erop kan smeren. Gewoon zo ineens doorgaan. Of nog beter, ik snap niet dat verf niet ineens kan dekken over de oude laag. Ja ik snap het wel maar ik accepteer het gewoon niet. Er was dus veel gegrom van mijn kant toen de tweede laag ook niet helemaal lekker eruit zag na aanbrengen.

Kamertje Pinda

Maar de muren zijn nu bijna klaar, er zitten nog wat bijwerkpuntjes langs de randjes, de deur is voorzien van laag twee, krijgt morgen laag drie, het deurkozijn krijgt morgen laag twee (ik durfde het niet aan om de deur eruit te tillen met al die bijna perfect afgewerkte muren eromheen) de vloer ligt erin. De plinten moeten we nog naar kijken. De deur voor de nog te maken inbouwkast is aanwezig, nu nog uitvogelen hoe we die deur erin zetten. Die deur moet dan nog wel geverfd worden met vast en zeker ook weer drie lagen lak. En dan nog, de commode staat! En neemt meteen de hele kamer in beslag. het past voor geen meter, gewoon veel te groot.

Kamertje Pinda tegenover haar bed waar eerst de commode stond (die witte plaat wordt nog grijs gelakt)

Marktplaats wordt nu afgespeurd, een kleinere commode is gevonden maar de eigenaar speelt mij uit tegen andere bieders (zijn goed recht maar vervelend) en ik sta te springen van ongeduld om te beginnen met inrichten! Als troost ben ik maar met Pinda’s kamertje aan de slag gegaan, die nog niet helemaal gezellig was en overvol wegens alweer diezelfde commode die nu maar heftig in de weg staat in de babykamer.

Pinda’s verzameling (een deel)

 Het blauwe kastje aan de muur was een miskoop. Die was bedoeld voor in de gang om onze verzameling schelpen in uit te stallen. Na met de verkoper afgesproken te hebben en een flinke rit gemaakt te hebben zag ik het kastje in levende lijve. En zag ik ook dat een meter toch wel groot was. Maar het was te laat, ik was verliefd op het kastje. Mr. Big keek mij al aan met een schuin oog maar laadde het kastje toch in, ik betaalde € 30 en was blij. Lang verhaal ‘kort’, het kastje paste natuurlijk niet, werd op zolder gestald terwijl mr. Big aandrong op opnieuw plaatsing op Marktplaats, ik was nog steeds verliefd en hoopte dat de gang spontaan groter zou worden, ik werd zwanger, Pinda moest van kamer wisselen en de babymeubels afstaan waardoor ik enige tijd geleden al een plekje in gedachten zag voor het kastje, tijdens het pakken van klusmateriaal op zolder viel het kastje ook nog eens op de rug van mr. Big en scheelde het een haartje of het kastje was brandhout en gisteren riep ik (alsof ik het ter plekke bedacht) ‘als we nu daar het kastje hangen?’  wijzend naar de kale plek in Pinda’s kamer. En zelfs mr. Big vind hem nu leuk!

7 thoughts on “Vooruitgang?

  1. @Helga: nope, nu dus niet! Nou ja, met een beetje stouwen krijgen we het ledikantje er wel in hoor maar de commode is gewoon ongelooflijk groot (136×60), veel groter dan een commode moet zijn. De kamer van Pinda destijds was gewoon een stuk groter en daar paste het wel. Er hoeft geen kast meer in, dat scheelt, we hebben een flinke inham van 100×60 centimeter om een kast te maken. Het wordt een klein maar fijn kamertje!

  2. Waarom een vraagteken achter vooruitgang. Het is een hele grote vooruitgang. Het is erg mooi geworden. Koosje en Pinda hebben een mooi nestje gekregen x

  3. @Opa B: dat vraagteken is omdat de rest van het huis steeds minder klaar lijkt, overal staan wel spullen die er niet horen te staan. Je moest de zolder eens zien. We zijn ongelooflijk druk geweest maar het resultaat lijkt (nog niet) op te wegen tegen de inspanning. Het zal wel mijn eigen ongeduld en nesteldrang zijn…

Geef een reactie

