Koosje in 3d

Dat Koosje druk is, dat wist ik natuurlijk als geen ander. Mr. Big krijgt daar ook redelijk wat van mee want hij moet vaak voelen (hij heeft rustgevende handen, Koosje schopt dan wat minder hard) en regelmatig steun ik een beetje… Maar gisteren konden beide opa’s en oma ook zien dat Koosje erg druk is! We hadden een 3/4 d echo en Koosje heeft geen moment stil gelegen.

Het leverde mooie plaatjes op, gelukkig kon de echoscopist het beeld stil zetten, anders konden we alleen maar een waas zien. Koosje is nu ongeveer 32 centimeter en weegt 1184 gram. Het is allemaal een schatting en het zal niet de eerste keer zijn dat een schatting heel anders uitpakt in het echt maar toch leuk om te weten. Koosje ligt volgens deze cijfers onderin de curve qua lengte (gemiddeld is 33 cm) en bovenin de curve qua gewicht. Een klein dikkertje. Maar ook bleek weer dat Koosje’s hoofd en buik lekker bol zijn en dat Koosje korte beentjes heeft. Een klein dikkertje op korte pootjes! Gelukkig kan Koosje heel veel bewegen, ik schijn weer veel vruchtwater te hebben. Dit kan komen door de diabetes of simpelweg erfelijk zijn, maar Koosje heeft een flink zwembad tot zijn beschikking. En ik weet meteen waar die enorme buik die zich de afgelopen 4 weken heeft ontwikkeld vandaan komt. We pakten gisteren nog een buikfoto erbij toen ik zwanger was van Pinda, ik liep toen op het eind en daar was ik eigenlijk even dik als nu. Nu ik op de 27 weken zit.

Wat ook al te zien was, waren haartjes! Koosje heeft haartjes! Pinda had dat ook toen ze geboren werd, al viel veel weer uit binnen een maand, maar met de nieuwe apparatuur waren nu al haartjes te zien! En zover we konden zien had Koosje geen kuiltje in de kin, Pinda en mr. Big hebben die wel. Koosje heeft wel dezelfde hamsterwangen als Pinda had.

Het was zo leuk om Koosje zo te zien, ik twijfelde vooraf of we het wel zouden doen, ik krijg gedurende deze zwangerschap al 10 echo’s allemaal op medische grond dus iets zakelijker en gewoon in zwart wit. Maar bij Pinda deden we dit ook, en hierbij mogen wel de opa’s en oma’s mee, in het ziekenhuis mag je maar één persoon meenemen. Officieel mag Pinda ook niet mee maar daar wordt niet moeilijk over gedaan (al zit die vaak gewoon op school) maar in het ziekenhuis waar wij de 20 weken echo hadden daar mocht het absoluut niet, ze hadden daar opvang voor kinderen dus moest je die daar maar laten. Gisteren was het gewoon heerlijk ontspannen kijken, met voor Pinda kleurboekjes en een enthousiaste echoscopist. Zo blij dat we het gedaan hebben!

6 thoughts on “Koosje in 3d

  1. Wat een prachtig Koosje! Gaaf zijn die 3D echo’s; je ziet echt al trekjes van jezelf, man of broer/zus. Ik zag toen direct dat T. mijn neus had; gelukkig 😉
    En alweer 27 weken, dat schiet op!

  2. Mooi zeg. De foto genomen vanaf de zijkant, daar zie ik echt Pinda in. De andere 2 niet. Ennehhh ik geloof toch echt dat het een jongetje is.

    Liefs,

    Simone

  3. Wat bijzonder,zo’n echo…
    Ik sluit mij helemaal bij Simone aan,de profielfoto is precies Pinda en dan volgens mij toch meer jongensachtig!we zijn met alles blij in de familie hoor:)

Geef een reactie

