Lef

Pinda heeft het buitenspelen helemaal ontdekt en de achtertuin is te klein geworden. Het speeltuintje voor het huis is verovert. En sinds vorige week durft ze ook alleen daar naar toe (ik kan haar zien vanaf het keukenraam en we wonen in een erg rustige straat). Het is even wennen voor mij, zo’n kind dat ineens durft maar zij geniet ervan. Ze speelde ineens met het buurmeisje een paar deuren verder en de dames hadden lol. Tussendoor kwam ze vragen of ze bij haar binnen mocht spelen en daar werd een waar kunstwerk vervaardigd. Doodmoe maar dolgelukkig was ze ’s avonds.

De dag erna kwamen we ’s middags weer thuis en de dames hadden elkaar al opgemerkt. Pinda nam niet eens de tijd om even binnen te komen. Na een klein kwartiertje kwam ze wel even aan. Of ze weer mocht spelen bij het buurmeisje. Dat mocht als ‘de andere mama’ zoals zij het noemt het ook goed vond. Toen ik even later uit het keukenraam keek zag ik echter het buurmeisje met haar broertje in de speeltuin spelen. Er begon me iets te dagen, ze zal toch niet….

Ja hoor. Ze had bij de buuf aan de deur gestaan (zelfs geprobeert om de deur open te krijgen), in haar eentje terwijl de kinderen van de buuf in de speeltuin speelden. Dat ging natuurlijk niet door. Ze kwam me vertellen dat het niet mocht van ‘de andere mama’, waarna ik haar de kom-je-bij-mij-spelen regels maar uit heb gelegd. Dingen die zo vanzelfsprekend zijn voor mij waren dat dus niet voor haar. De buuf kon er gelukkig hartelijk om lachen, en wij ook wel! Pinda gaat van niets durfen op buitenspeelgebied naar alles durven in twee dagen!

Geef een reactie

