Ontspannen boogje

Ondertussen zijn we in week 32 aangekomen en ervan uitgaande dat in week 38 in ingeleidt ga worden moet ik nog maar 6 weekjes. Lichamelijk vind ik deze zwangerschap toch wel iets zwaarder dan die van Pinda maar ik zou niet willen ruilen. Bij Pinda kreeg ik zwangerschapsdiabetes en door al het onbekende daarmee was dat aan het eind een veel stressvollere zwangerschap dan deze waarbij ik vanaf het begin met diabetes zit. De diabetes is erg onder controle, ik ben zelfs 5 weken compleet van de medicijnen afgeweest maar sinds week 27 zit ik toch weer aan de insuline. Een erg lage dosering, dat wel en gelukkig alleen maar de kortwerkende soort waar ik voorheen een combinatie van langwerkende (24 uurs) en kortwerkende (voor de pieken bij het eten) moest spuiten. De verwachting is zelfs zo dat ik na de zwangerschap zonder medicatie zou kunnen, ervan uitgaande dat ik mij wel aan een koolhydraatarm/beperkt dieet hou en ik nog wat afval. Ik moet dus zelf de condities creeëren waarin mijn aalvleesklier wel het werk aan kan. Nog wel wat werk voor de boeg dus.

Iets waarbij ik dit helemaal niet mag!

Maar toch heb ik er eentje gehad. Een mcFlurry snickers… heerlijk! Na een kwalitatief uitermate teleurstellende dag met rug en heup pijn, een botsing op school en waarbij ik later ook nog eens viel op mijn knie (die bloedde en opzwol) terwijl ik Nona probeerde te pakken te krijgen had ik het gehad. Onder het mom van ‘de boog kan niet altijd gespannen staan’ heb ik mijzelf toegestaan om er een te nemen. En ook alleen maar een. Mr. Big reed ons zonder protest naar de Mac waarbij we spontaan in een file van 4 kilometer belanden waar zelden file staat. Ruim een uur voor één ijsje, heb ik een geweldige vent of niet! De mcFlurry heb ik gedeeld met Pinda, dus ik heb eigenlijk niet eens een hele mcFlurry gehad. Nu laat ik de mcFlurry’s weer liggen hoor, tenzij ze in Nederland ineens de mcFlurry Daim lanceren zoals ik die zo’n 10 jaar terug eens at in Winterberg bij temperaturen waarbij je eerder aan warme chocolademelk denkt. Ik ga niet beloven dat ik helemaal geen ijs meer zal eten want mr. Big moet nog naar een klant die altijd wel één of meerder pakjes superlekker ijs meegeeft… Ik zal mijn uiterste best doen om het te weerstaan maar ik hou wat insuline paraat!

3 thoughts on “Ontspannen boogje

Geef een reactie

