Oververhit meisje

Terwijl ik een beetje op mijn zwangerschapseilandje vertoef ging er al weer ruim een week voorbij zonder te bloggen. Er gebeurde ook niet zo heel veel spannends, tja, ik zette de laatste zoom er voor de laatste keer in bij de gordijnen op de babykamer, ik lag een beetje op de bank, ik haalde zo nu en dan Pinda van school, ik vierde hemelvaart met zo lang mogelijk in bed liggen terwijl het vroeger juist het plan was om erg bijtijds op te staan voor het dauwtrappen (hééél erg veel vroeger).  Puntje bij paaltje, ik zit echt weer op een zwangerschapseilandje. Info komt in mindere mate binnen bij mij. Ik heb er geen ruimte voor in mijn hoofd. In mijn hoofd zit ik, met de baby. Tot aan dat Pinda vrij is van school dan zit zij er ook lekker bij. En mr. Big natuurlijk ook maar daar heb ik een iets mindere zorgfunctie voor natuurlijk, die red zichzelf het grootste gedeelte van de dag wel. Ik wil ook niet zo veel meer. Ik wilde nog wel even mooi weer. Heb ik even gekregen waar ik om vroeg! In kwadraat! Misschien een beetje te veel van het goede maar laten we een gegeven paard niet in de bek kijken toch?

Pinda sjeest als het ook maar even niet regent na school de hele dag rond op haar fiets. Zo ook gisteren hoewel ze eerst zei dat ze te moe was om te fietsen. Dat te moe, dat bleek. Ze wilde eerst nog even proberen of haar nieuwe fiets al paste (haar benen zijn nog net te kort) en dat paste niet. De dag ervoor was dat ook al zo. Daar kwamen de tranen. Ik vroeg haar waarom ze huilde en met lange uithalen kwam er nog net uit ‘ik weeeehheeet het niiiieeeehieeet’. Maar het had toch echt met haar nog niet lang genoege benen te maken. Daarna viel ze tijdens het fietsen op haar kleinere  fiets. En we hebben een stoere hoor. Dit was niet de eerste keer dat ze viel en zeker niet de ergste keer. Maar wel de eerste keer dat ze er erg om moest huilen. We hebben haar maar van de fiets afgehaald, semi oververhit en onder de tranen en het snot. Maar ook zonder haar fiets was ze niet veilig, madam liep nog even van de achtertuin naar binnen, struikelt over een miniem opstaand tegeltje en valt zich toch een schaafplek! Toen was het echt gebeurd. Ze ging liggen op de bank en kwam er niet meer vanaf. Ze had zelfs geen zin meer om haar drinkbeker vast te houden en ach, zo ging het ook prima.

Mr. Big was ondertussen de oplossing voor overhitte meisjes groot en klein aan het monteren. De ventilator van Pinda hangt nu in de woonkamer. Wij deden en doen hier de voetjes omhoog op ons eilandje en genieten van een heerlijk verkoelend briesje!

4 thoughts on “Oververhit meisje

  1. Ik geef jullie groote gelijk! Doe maar lekker rustig aan. Ik had ook al gemerkt dat dit weer je “zwangerschapsenergie” geen goed doet. Toch blij dat het eindelijk fijn is. We moeten gewoon een tandje terug doen (wat ik wel heel moeilijk vind) Voor Pinda: goed eten en drinken, dan pas je heel snel op de grote fiets!

Geef een reactie

