2 weken 2 kinderen

Twee weken met Koosje ondertussen, twee weken die voorbij zijn gevlogen. Puur genieten was het bijna elk moment, tuurlijk hebben we een paar rare nachten gehad maar genieten in de kraamtijd, het schijnt te kunnen! Wist ik niet hoor, ik dacht dat de roze/blauwe wolk een fabeltje was. Nadat Pinda geboren was kwam ik thuis met een gekneusd stuitje, iets waar ik tot op de dag van vandaag last heb, en ik voelde mij elke dag slechter. Nu voel ik mij elke dag beter! Ik heb al weer gefietst met twee kinderen op de fiets en ik ben al weer flink aan de wandel alles nog wel iets langzamer dan normaal maar toch! De bevalling van Koosje was, net zoals de zwangerschap, een stuk zwaarder dan die van Pinda maar met zo’n goed herstel ben je dat snel vergeten. Ik dan, mr. Big denkt daar iets anders over…

Koosje is ondertussen lekker aan het groeien, dat was even een heikel puntje maar hij maakt nu een inhaalslag. Koosje is een ongelooflijke knorrepot. De hele dag door hoor je knor geluidjes. Het klinkt soms een beetje mopperig terwijl hij absoluut geen ontevreden baby is, maar bij alles wat hij voelt, hoort, meemaakt knort hij. Heel apart. Koosje wil ook alleen maar zijn luier met iets anders dan vocht vullen als die luier net verschoont is. Een grapje dat zijn zus ook vaak uithaalde. Maar Koosje zorgt er ook voor dat hij dat vooral doet na de nachtvoeding. Nadat je hem dus terug legt in zijn bedje, zelf bent gaan liggen en enigzins aan het dommelen bent. Het kind heeft timing. Koosje heeft niet een duidelijk kuiltje in zijn kin, zoals Pinda en mr. Big. Er zit enigzins een deukje als je goed kijkt, maar knipper een keer met je ogen en het lijkt verdwenen. Koosje heeft echter wel een kuiltje in zijn rechterwang als hij lacht, net zoals ik! Daar was ik onverwachts ontzettend ontroerd door, mijn zoon heeft iets dat duidelijk terug te voeren is op mij, emo mama in de bocht.

En Pinda, die is geweldig. Ze kust en knuffelt hem, maakt zich zorgen als hij huilt en wil (nu nog wel) al haar speelgoed delen. Ze is natuurlijk wel een stuk drukker geweest dan voor de geboorte van Koosje en dat ging gepaard met driftbuien. En we betrappen haar soms op duimzuigen wat ze eigenlijk nooit deed en ze wil af en toe gevoerd worden. We proberen heel bewust om tijd voor haar te maken, maar ze zal er ook aan moeten wennen dat dat niet altijd kan. Ons zenuwpeesje slaat zich gelukkig overal glansrijk doorheen, ze lijkt nu helemaal zo groot!

8 thoughts on “2 weken 2 kinderen

  1. Mooi zeg. Je schrijft het zo warm dat ik haast klapperende eierstokken krijg. Haast hoor, want de mijne klapperen niet meer 😉

  2. Hij ziet er heerlijk tevreden uit hoor!

    En wat ontzettend lief, zus en broer 🙂 Dat ging hier toch wel anders hoor; Stan moest toch wel erg wennen aan een ‘indringer’ erbij.

Geef een reactie

