Zo niet

Toen was het donderdag en regende het. En moest ik met twee kindjes door de regen naar school. En dat is gewoon niet leuk, veel voorkomend bij veel mensen maar gewoon niet leuk. We hebben een fietskar voor die bloedjes van ons en dat werkt perfect maar helaas is die fietskar niet helemaal bestand tegen een hele nacht regen, er stond een laagje water in. Dat moest ik eerst verwijderen. Ik werd nat en vies en had al iets een ochtendhumeurtje. Dat werd dus niet beter. Hup, kids erin en fietsen. Nog natter worden ondanks de plu. Op school klimt Pinda meteen uit de kar, want school is nog steeds één van de leukste dingen. Ik bedenk dat ik Koos niet tegen een natte jas aan kan houden en doe al bukkend mijn jas los. Tja. Toen zag langs mijn neus ineens een flink stuk bh verschijnen. Ik had iets te veel decolete… En helaas had ik onder mijn zwarte shirt niet mijn zwarte onopvallende bh aan, maar mijn rode. Minimaal één vader zag het en grinnikte iets in de trant van ‘ja ik ben ook maar een man’. Wat ik dan wel weer kan waarderen, ik hou niet van mannen die stiekem kijken, wees dan ook een vent als de vrouw in kwestie naar je kijkt toch? Ik dacht er heel even aan om te zeggen dat het een voedingsbh was want dat haalt veel charme weg maar hij keek zo blij en het zo gewoon teveel info zijn. En ja, ik geef ondertussen de fles maar het was wasdag oké! Maar goed, ik stond dus op het schoolplein met een iets te veel getoonde voorgevel. Ik dacht nog, dit wordt zo niet mijn dag.

Toen was het vrijdag en haalde mr. Big Koos uit bed. Koos was nat, zijn bed was nat, alles was nat. Ik vroeg nog of mr. Big de luier wel had verschoond gister, jeweetwel, toen Koos naar bed ging. Mr. Big dacht diep na en schrok, dat had hij inderdaad niet gedaan. Dan maar Koos helemaal uitkleden en terwijl ik met een nat washandje de kamer binnenliep vond Koos dat hij nog niet genoeg dingen natgemaakt had en spuide een indrukwekkende straal de kamer door. Recht in het oog van zijn zus. Zal haar leren overal met de neus bovenop te staan. Mr. Big gooide er met een diepe zucht een luier op en wij begonnen aan de schoonmaak. Van Pinda eerst die het huilen nader had staan dan het lachen en daarna van Koosje, commode, waskussen, vloer en het natgeworden bed. En het was nog niet eens half 8. Mr. Big zuchtte ‘dit wordt zo niet mijn dag’.

En nu is het weekend! Weekend met flanellen pyjamabroeken. Die van Pinda zijn gemaakt van het pyjamajasje van mr. Big. En flanel is toch zo wel!

3 thoughts on “Zo niet

  1. Och gosh 🙂 Ik leefde zo mee tijdens het lezen van dit stukje. Het zijn natuurlijk niet de grootste drama’s in het leven, maar soms heb je inderdaad ZO even geen zin in dit soort dingen. Herkenbaar!

    De pyamabroek van Pinda vind ik erg cool. En haar sokken ook, lijkt me heerlijk warm voor de winter!

  2. Ja. Dat soort dagen ja; dat ken ik wel. En ik zeg ook altijd tegen Stan dat hij niet zo met zijn neus overal boveop – of achter de commode… – moet staan, maar zo’n voltreffer is Thomas nog niet gelukt 😉

Geef een reactie

