Kraagjes

Maakweek is hier nog in volle gang, ik denk dat ik er maakmaand van ga maken. De zolder is dan ook bij lange na nog niet opgeruimd. En ondanks alle goede voornemens heb ik toch weer een nieuw projectje opgestart. Ter mijne verdediging: het was heel snel klaar en er heeft dan ook geen stapeltje half af op zolder gelegen. En het was voor Pinda die weer eens de lucht in is geschoten en ineens allemaal naveltruitjes heeft. Dus erg nodig… Zo. Ja. Goed. Dit is dus gemaakt:

IMG_0872

Volledig naar o zo leuk idee van Paspelpoezen die kraag. De uitleg is hier te vinden. Ik heb een modelletje van Ottobre gebruikt (2013/1 model 19 zonder deel 4 in maat 110). En het allerleukste; De stof kocht ik bij de C&A.

IMG_0874

Daar zag ik namelijk shirts van biologisch katoen voor maar €2.90. dat vond ik aardig goedkoop. Misschien hebben arme kindjes de shirts wel in elkaar gezet, je zou het bijna gaan denken met zulke prijzen. In ieder geval, shirts in alle kleuren van de regenboog. Ik kocht natuurlijk de 3xl in turquoise en een in grijs en heb de patroon delen zo gelegd dat ik geen zomen hoefde te naaien. Ideaal, want dat vind ik toch altijd het minst leuke onderdeel hoor.

IMG_0875

Mocht je ondertussen denken te zien dat er nog heel veel draadjes aan hangen, dat heb je juist. Ik verplichtte Pinda om even te passen, dat wilde ze eerst niet, voor ik alles netjes afwerkte. Kleuterpuberteit speelde hevig op ineens en ze wilde hem niet meer uit doen. Dus ik chanteerde haar meteen, ze mocht hem aanhouden, maar dan mocht ik foto’s maken.

En ook zit er een plooitje onder aan de v hals. Dat hoort natuurlijk niet, dat is fout. Maar ik vind het eigenlijk wel zo leuk! Maar om dit te voorkomen moet ik volgens mij de blauwe stof een knipje onderaan de hals geven?

IMG_0878

Ook zette ik er een olifanten label in. En toen mevrouw dat zag was alles goed in de wereld.

4 thoughts on “Kraagjes

Geef een reactie

