Maakweek deel?

29

Koosjes quilt maakte ik ook maar eens af. Die was ik al begonnen tijdens de zwangerschap. En alles schoot wel op totdat ik aan het doorstikken begon. Ik besloot namelijk om in de ruimtes tussen twee kruizen te stikken en ik was daar niet al te handig in. Zo stikte ik delen twee keer door en sommige delen helemal niet. En toen begon de zwangerschap echt zwaar te worden en had ik helemaal geen zin meer in doorstikken. Ook deze half af quilt belandde op een hoopje in de hoek.

Ik snorde dus mijn tornmesje weer eens op, doe onderhand al weer bot is geworden, en ging al zuchtend aan de slag. Daarna stikte ik alles weer door zoals ik bedacht had maar nu wel goed.

IMG_0919

Ik gebruikte voor deze quilt een twee stofjes die ik al lang in huis had, de turquoise met groene rondjes en dezelfde variant maar dan met turquoise en wit. Bewaard voor als ik ooit een zoon kreeg. Kwam dat even goed uit! Samen met wat sterren en stippen werd het helemaal mooi. Ik had alleen niet genoeg stof om een bies langs kant te maken, ik gebruikte maar even mijn locker, dan zat alles tenminste even vast en zou ik op de markt nog wel kijken naar een stofje. Maar eigenlijk vond ik het wel leuk zo, met die lockrand. En het blijft een hele luchtige deken erdoor, die lekker valt als je onder de quilt zit. IMG_0918

Lekker warm, lekker luchtig, precies goed, een labeltje eraan dat ik laatst ergens vond (made by me) en ik vond het klaar!

IMG_0920

3 thoughts on “Maakweek deel?

Geef een reactie

