Ridderlijke randjes

Afgelopen zondag gingen we maar eens naar een kasteel. Eindelijk eens een uitje op stand, het bos is zoooo minderwaardig… 

IMG_1128

 

Burg Bentheim

Maar voordat we bij het kasteel kwamen moesten we een stukje omhoog. En langs de verdedigingsmuur met strategisch geplaatste schietgaten. En mijn kind, mijn eerstgeborene ging daar zomaar zitten. Zomaar, zo hoog en dan ook nog een beetje erin hangen en zelfs eruit hangen.

IMG-20130407-WA0006

 

Mensen mensen mensen, ik stierf 1000 doden. Ik heb namelijk erge randjesvrees, Ik weet niet eens of het een bestaand iets is maar zo noem ik het. Het is geen hoogtevrees, ik kan gerust meters en meters hoog vertoeven, zolang ik maar niet vlak aan een rand moet staan. Of mensen waar ik van hou zien als die geheel zonder vrees zich op die randjes begeven. Echt. als ik eraan terug denk wordt ik nog misselijk.

Het was dan maar goed dat mr. Big en ik afwisselden met Koos-dienst. Het kasteel was niet helemaal buggyvriendelijk dus ging hij met Pinda de grote (kruit) toren beklimmen. En later zag ik deze foto.

IMG_1139Ja. Och wat jammer dat ik dat niet in het echt hoefde te zien. Veel te dicht bij de rand.

IMG-20130407-WA0013Gelukkig ging ze daarna bloemetjes plukken voor mij. 

IMG-20130407-WA0025En werd ze zo moe van mijn gezeur over randjes dat ze er bijna een eind aan wilde maken. Maar haar hoofd was dikker dan de gemiddelde kanonskogel.

IMG-20130407-WA0011De ridders joegen haar dan weer erg veel angst aan en mij niet. Totdat ze zag dat het geen ridders waren maar harnassen die met gespjes vast zaten. Er was een kleine maar hele leuke tentoonstelling met oude zegels en schatten gevonden tijdens de opgravingen en we hebben zelfs een schilderij gezien van het kasteel gemaakt door Jacob van Ruisdael in 1650. Kijk dat vind ik dan leuk hè. En de meest prachtige vloeren die we ooit hebben gezien. Mooi pieterpeuterig mozaïk in de hal en kwijlwaardige houten vloeren van het kasteel en beeldhouwwerk overal. En heel veel mooie plafonds met van die bogen. Maar van dat alles heb ik dan geen foto, ik was veel te druk bezig met mijn ogen uit te kijken. 

IMG-20130407-WA0034En Koos was ook wel mee hoor. Die had pas de dag van zijn leven achter het stuur. Het is een echte vent.

One thought on “Ridderlijke randjes

Geef een reactie

