Halverwege mei

Schreef ik in het vorig bericht iets over april en dat mei ook zo zou moeten zijn, werden we in de nacht van 30 april op 1 mei hier toch een portie ziek! Mr. Big en ik kregen tegelijk een flinke buikgriep. Drie dagen waren we onder de pannen. 4 kilo vloog eraf in die drie dagen en zelfs nog wel ruim 20 kilo raakten we kwijt want van pure ellende deden we Pinda ook maar uit logeren (opa en oma bedankt). Pinda had de tijd van haar leven en at wat ze zo lekker vond. Aardappels met jus. Niet dat ze dat nooit krijgt maar schijnbaar heeft oma de lekkerste jus van de wereld. Wij konden geen jus zien ondertussen. Tot het ineens vrijdag werd en ik ’s avonds moest koken, de pan vol met rijst en kip en groentes bleek ineens het lekkerst te zijn wat er was en mr. Big en ik aten ons buikje rond. Die vier kilo zat er twee dagen later weer aan. De kinderen slaan zich beiden goed door alle bacteriën heen, Koos heeft wat meer vieze luiers en Pinda spuugde één keer tijdens weer een logeerpartijtje in het weekend (en stak meteen mijn vader aan met de gevreesde buikgriep) maar afgezien van wat lamlendigheid slaat ze zich er goed doorheen.

Gelukkig hadden we verder een heerlijke vakantie. Met pannekoeken bij de Hema en poffertjes bij het openlucht museum. Met appelgebak bij een watermolen en wijntjes bij het haardje buiten. Ja, wij zijn weer beter!

IMG_1354

De watermolen.

IMG_1351De andere kant van de watermolen.

En Pinda die ineens heel erg verlegen deed. Met bamboo beer (uit Ouwehands Dierenpark, waar Bamboo Bill de jungle club filmt).

IMG_1347

Pinda heeft haar pop Ken een aantal weken geleden verruilt voor deze beer als we naar buiten gaan en voor Grootbeer als ze thuis is. Grootbeer is inderdaad erg groot en die past gewoon niet goed in de auto. Pas gisteren hoorde ik waarom, Ken pest haar. Zij pest Ken ook hoor en omdat ze het niet meer gezellig vond heeft ze Ken maar opgeborgen in de la. Erg slim vond ik, maar moet ik mij zorgen maken? Verder merken we niets aan haar.

IMG_1328

En Koos, die had zijn vader uitgekozen als lievelingspersoon. Hij wil de fles drinken bij zijn vader. Hij wil slapen bij papa. Hij wil door zijn vader opgepakt worden en is zelfs papa aan het zeggen. Hij herkent het geluid van de auto en gooit zijn armpjes in de lucht en stoot dan ‘paaahpaaahhhh’ uit. Mama wordt er niet gezegd. Mama wordt wel gezoend en geknuffeld en dat doet hij dan weer niet bij iemand anders!

One thought on “Halverwege mei

Geef een reactie

