Breidefotodebreifotofotofotobrei

Nu is het hier toch druk zeg! Niet op Hutsefluts, niet in huis maar wel weer eens in mijn hoofd. Ik loop weer eens tegen mijn eigen chaotische rotzooi aan. Ik doe die fotografiecursus en ik voel me daar helemaal thuis, ook een hele onbenul die naarmate de cursus vordert steeds meer erachter kwam dat ze helemaal niets wist maar oooh, wat is het leuk. Voor iemand die toch erg gek op school is, heb ik verbazingwekkend weinig jaren op school doorgebracht helaas. Ooit begon ik op mijn nog net niet 18de met een opleiding HBO-V (verpleging). Fout, fout, fout. De beste beslissing ooit gemaakt was stoppen nadat ik mijn P had gehaald. Maar daarna kreeg ik een soort van heftige twijfel wat ik dan zou moeten doen. Dus deed ik niets. Maar nu wel. 

En met een cursus, komen ook huiswerkopdrachten. Daar heb ik twee week de tijd voor en die tijd besteed ik voornamelijk in mijn hoofd. Bedenken hoe ik die opdracht in wil vullen en op het laatst dan foto’s maken die niet zo zijn als in mijn hoofd (hello onervarendheid) en dan in de stress schieten en nog drukker worden. Al doende leert men en ik heb het nu al iets anders aangepakt, gewoon doen niet denken. Gewoon foto’s maken met de nieuw opgedane kennis over de techniek en zien wat het wordt. Tja. En toen kwam er een week met mist. 

DSC_2792

Ooh, wat fijn…

DSC_2838

Gelukkig breide ik ook wat de afgelopen weken, om een beetje rust in mijn hoofd te krijgen. Breien? Ja breien, geen haken. Weer eens wat anders. Ik breide een sjaal voor Pinda, met gehaakte rand, dat dan weer wel. Een paar handschoenen-zonder-vingers. Een kol voor mijzelf, die bijna ingepikt werd door Pinda wegens ‘vind ik veel mooier voor mij’ en daarna dus ook een kol voor Pinda. Ik breide een sjaal voor Koos die hij niet om wil want hij kan hem af krijgen dus dan moet íe af. Ik breide een muts/kol/sjaal voor Koos die hij niet op wil maar niet af kan krijgen dus soms wordt hij ineens boos maar zijn koppie blijft wel warm. Ik breide een half-af truitje voor Koos die te klein was, want het was een slim-fit model en ik heb geen slim-fit zoon. En nu brei ik het truitje maar wat groter na hem opgemeten te hebben (maat voor een drie jarige voor mijn nog net niet anderhalf jarige). Ik brei dus. En ik maak foto’s en de chaos in mijn hoofd wordt langzaam iets minder. Nu droom ik alleen soms dat ik aan het breien ben?!? Misschien nog maar iets erbij zoeken om de druk te verdelen?

3 thoughts on “Breidefotodebreifotofotofotobrei

  1. Hmm herkenning (zelfs met die maten van je zoontje al is die van mij inmiddels 5 en weer mooi ‘fit’ ! Maar je mistfoto is erg mooi hoor, misschien voortaan iets dichter bij het paard gaan staan voor wat meer scherpte-diepte werking heet dat geloof ik.. tja ach ooit… ach uiteindelijk zijn we allemaal steeds aan het uithalen en opnieuw beginnen, lang leve het leven.. sukses met je cursus 🙂

Geef een reactie

