Bijna zee

Ik besefte me de afgelopen weken dat ik nog niet de lente in mijn hoofd heb, alle voorjaarsbloeiers in potjes en kwetterende vogeltjes ten spijt. Ik zag om mij heen wel dat het echt richting de lente ging maar in mijn hoofd was het nog een beetje herfst, geen winter want die hebben we niet gehad, en ik hou toch ook wel van vrieskou en heldere luchten enzo. In mijn hoofd was het druilerige herfst, niet ééntje met een nazomerzonnetje en mooie gekleurde bladeren aan de boom en een iets frisse wind waardoor je je lekker in je sjaal nestelde, nee; ééntje met miezerregen. Ik was en ben moe. Ik had en heb pijn met mijn heupen en mijn stuitje en voor de leuk loop ik sinds september al met een hielspoor die wel iets beter is geworden maar nog lang niet over is. Het is niet allemaal kommer en kwel hoor, ik zak niet af in een depressie en wil zeker niet zeurderig klagen maar ik heb mij wel eens beter gevoeld. Gek toch, hoe lichamelijke klachten in je hoofd kunnen komen.

Gelukkig heeft de zon de laatste dagen hard genoeg geschenen om ook door die dikke kop van mij heen te dringen. Kinderen konden weer buiten spelen en ik ook. Ik verlangde weer naar de zee, naar het kleurenschema van zachtgeel, blauw en grijs, dat zorgt altijd voor rust in mijn hoofd. Nu heb ik dit weekend zo waar mijn kleurenschema gevonden, maar dan wat dichterbij dan de zee! Het Haaksbergerveen! (met, flinke bonus, veenpaden die heerlijk zacht lopen, wel zo fijn voor heup en voet)

DSC_4514

DSC_4522

DSC_4528

DSC_4543

DSC_4550

DSC_4615

DSC_4624

DSC_4669

DSC_4559

2 thoughts on “Bijna zee

Geef een reactie

