Verpest breien

Ik was breitechnisch toe aan iets meer uitdaging maar ik wist niet wat. Ook wilde ik vooral eens iets voor mij maken, buiten de drie paar sokken om gaat het gros naar Pinda. Maarja, wat? Toen kwam de dag dat mr. Big in Zwolle moest werken, Pinda uit logeren was en ik dus met Koos een rondje of drie centrum Zwolle liepen. 

Ik was op zoek naar Astrid’s Wol. Hoe je daar komt is heel makkelijk. Het is de straat parallel aan de grote winkelstraat. Dat zoek je op op internet en vergeet je fatsoenlijk te onthouden. Dan loop je de grote winkelstraat heen en dan eens weer. Dan nog eens heen en weer. Dan krijg je honger en bestel je bij Bakker Bart een veel te groot broodje. Bakker Bart zit aan het begin van de winkelstraat. Dan zie je in je rechterooghoek bij het verlaten van Bakker Bart de Dille en Kamille. Dan ga je daar winkelen, dan kom je langs een allerleukst winkeltje met hebbedingetjes waar je dan gaat winkelen. Dan zie je dat je ineens in die ene parallelstraat staat waar je moet zijn. Maar wel bij nummer 184 terwijl de winkel op 46 zit. Dan loop je die straat maar door en maak je een tussenstop in een edelstenenwinkel. Nu heb ik dus twee nieuwe kristallen voor het raam hangen. Daarna loop je weer door en vind je Astrid’s winkel. En kom je tot de ontdekking dat je al drie keer vlak in de buurt was geweest.

Eenmaal in de winkel kreeg ik een gevalletje overload waardoor ik mijn telefoon niet meer stil kon houden.
image

Ik zag vesten hangen die ik ooit eens wil maken, met ingebreide patronen met een kleurverloop. Maar daar begin ik nu nog niet aan, een veel te groot project. Astrid wees naar de wol die daarvoor gebruikt werd en ik zei dat ik niet zo tegen wol kon, dat ik het ook nog eens snel warm had. Daar wist ze wel wat op; merino! En nu ben ik dus verpest. Want wat is dat een heerlijk zacht wolletje zeg! Zacht en warm maar niet broeierig. En toen duwde ze een sjaal in mijn gezichtsveld; die was nog zachter, of eerder gladder. 100% zijde. Echt waar, totaal verpest ben ik nu. Nu wil ik alleen maar merino en zijde. Dus kocht ik onder andere een streng met 70% merino en 30% zijde in chocoladebruin want door het zien van haar sjaal wist ik meteen wat ik wilde maken. Cloud Illusions had ik al gepind, zelfs een paar keer bleek achteraf dus die ging ik maar eens proberen.

DSC_5620

Het was makkelijker dan ik gedacht had, je moet het patroon goed volgen maar het was ook moeilijker. Want het garen is gladder dan ik gewend was, had ik kunnen weten,  en daardoor viel er nog wel eens een steekje. Nu kan ik best wel een steek weer ophalen maar bij dat kant breien zie ik door de bomen het bos niet meer als een steek een rij of drie terugvalt. 

DSC_5626 copy

dat draadje moet ik nog afhechten, ik was weer eens ongeduldig met foto’s maken

DSC_5623 copy

DSC_5625 copy

Maar goed. De sjaal zit toch om mijn nek heen dacht ik dan zie je de kleine foutjes niet. Deze is klaar en het volgend project zit al weer op de naalden. In 50% wol en 50% linnen, wat eigenlijk gewoon als prikkeldraad voelt na de merino en zijde. Maar daarna valt acryl wel weer mee dacht ik!

DSC_5627 copy

Advertenties

2 thoughts on “Verpest breien

  1. Wat knap! En wat mooi! ❤
    Ik heb zo drie strengetjes alpaca en zijde liggen. Ook zo vreselijk lekker zacht. Nog niet bedacht wat die gaan worden, maar er aan voelen is al fijn!