Verwend

Soms, vaak, denk ik wel dat we de kinderen te veel verwennen. En het ergste is dat dat een beetje vanzelfsprekend gevonden wordt. Zo was er een tijd geleden een bezoek aan de action waarbij ze niet wat kleins uit mochten zoeken en ik had toch twee chagrijnige kinderen! Toen ging er een knop om bij mij. Er wordt niet meer van alles zo maar gekocht, niet wat kleins bij de action of kringloop, niet wat groters zo maar. En er zou opgeruimd worden in huis, speelgoed moest uitgezocht worden.
Dat besloot ik allemaal een jaartje of anderhalf geleden en ik moet zeggen, dat was moeilijk. Voor de kinderen maar ook voor mij gek genoeg, want ik vind ze natuurlijk wel de leukste kinderen op aard en ik zie ze graag gelukkig. Ik moest ook even wennen aan het super simpele feit dat gelukkige kinderen hun geluk niet halen uit hun hoeveelheid speelgoed. Je weet het wel, maar zulke verwrongen ideeën sluipen er toch stiekem in.
Maar het werkt! Koos zeurt amper in winkels, hij blijft wel een eigenwijze peuter natuurlijk dus het is niet altijd goed. Pinda zei laatst dat ze eigenlijk wel een erg goed leven had. En als we soms wel iets aan hun geven dan zijn ze echt oprecht blij.
Pinda had haar zinnen gezet op en spacescooter en heeft daar ruim een jaar flink voor gespaard. Met een bijdrage van ons voor haar verjaardag heeft ze die kunnen kopen. Blij dat ze is, en blij dat dat ons maakt!
We hebben ons leven niet helemaal gebeterd hoor. We hebben natuurlijk de grote interne verhuizing, die nog niet helemaal achter de rug is. Pinda’s kamer daar hoefde niets aan te gebeuren. Maar ze zei “iedereen krijgt een nieuwe mooie kleur op zijn kamer, ik wil eigenlijk ook wel”. En dat snap ik compleet. Maar op de een of andere manier krijgt ze het dan voor elkaar dat haar kamer als eerste bijna helemaal af is. Inclusief ‘nieuwe’ hoogslaper die wit geverfd moest worden.

image

Laat je niet misleiden door Koos, dit is Pinda’s kamer.

Wij zitten ondertussen met een half gelegde vloer, Koos met een half geschilderde lambrisering, maar mevrouw zit al helemaal gelukkig in haar kamer.

image

En ze wilde ook graag nieuwe kussens, iets minder roze. Drie keer raden wat ik meteen op de pennen zette?

image

Hoe krijgt ze dat toch voor elkaar?

2 thoughts on “Verwend

Plaats een reactie