Adventkalender ala Hutsefluts

Op 1 december mag je beginnen met de adventkalender nietwaar? En dit jaar geen lelijke gekochte van de supermarkt maar een zelfgemaakte. Of de zelfgemaakte lelijk is laat ik aan jullie over, ik ben er in ieder geval blij mee.

En het allerleukste is dat hij helemaal gemaakt is van restjes. Behalve het touw, dat was geen restje maar de rest waren restjes. Ik heb alle kleine stukjes rood opgeduikeld uit mijn restjesbak, het draad dat gebruikt is was zo telkens het laatste beetje wat op het klosje zat, sommige huisjes zijn gestikt met wit, andere weer met naturel, De ramen en deuren zijn er allemaal kris kras opgezet, niets is netjes afgehecht, ik ging gewoon van een raam naar een deur naar een ander raam. De achterkant bestaat uit twee delen, met een envelopsluiting waardoor je er ook iets in kan doen. Zelfs het hout was een restje, die heb ik wit gewast en afgelakt. De gaten zaten er al in, de middelste gaten helaas ook en daar heb ik maar twee paddestoelen in gestoken.

Maar zie je het? Het zijn er 18. En het moeten er 24 zijn toch? Er liggen er nog 6 naast de naaimachine maar helaas heeft de verkoudheid van Pinda ons ook bereikt en zijn we allemaal lamlendig. Er komt dus nog een rij huisjes onder.

8 thoughts on “Adventkalender ala Hutsefluts

  1. Wat een geweldige adventskalender,maar wat een pech dat jullie alweer de verkoudheid te pakken hebben.Gauw beter worden hoor,de Sint kan jullie Zaterdag niet missen!!

    Liefs,
    Opa H en oma J.
    xxxxxxxxxxxx

  2. Pingback: 20 Creative Advent Calendars Ideas for Christmas | WaaDIY

  3. Pingback: DIY Christmas Countdown Advent Calendar Ideas & Tutorials - For Creative Juice

  4. Pingback: DIY Compte à rebours de Noël Calendrier de l'Avent Idées et tutoriels - Budget-friendly

Plaats een reactie